تغذیه ورزشی

تغذیه و رژیم بخش مهم و مکمل بسیاری از تمرینات ورزشی است که در ورزش های قدرتی (مانند وزنه برداری و بدنسازی) و ورزش های استقامتی (مانند دوچرخه سواری ، دویدن ، شنا ، قایقرانی) مورد توجه است. تغذیه ورزشی مطالعات خود را بر روی نوع و همچنین مقدار مایعات و غذای مصرف شده توسط ورزشکار متمرکز می کند. علاوه بر این ، با مصرف مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی، مکمل ها و مواد آلی که شامل کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها است، سروکار دارد. عوامل موثر بر نیاز های تغذیه ای در شرایط و اهداف متفاوت نشان می دهد که ورزشکاران باید اطمینان حاصل کنند که رویکرد تغذیه ورزشی آنها متناسب با هدف آنها است. عواملی که ممکن است بر نیاز های تغذیه ای یک ورزشکار تأثیر بگذارند عبارتند از: نوع فعالیت (هوازی یا بی هوازی) ، جنسیت، وزن، قد، شاخص توده بدنی، مرحله فعالیت (قبل از تمرین، ریکاوری) و زمان روز ( به عنوان مثال برخی از مواد مغذی در طول خواب به طور موثرتری روی بدن تاثیر دارد تا زمانی که بیدار هستید). بیشترین عواملی که مانع عملکرد مناسب می شوند خستگی ، جراحت و درد هستند. رژیم غذایی مناسب این اختلالات در عملکرد را کاهش می دهد. کلید رژیم غذایی مناسب دریافت انواع غذاها و مصرف تمام مواد مغذی ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز است. من در این دسته از سایت آلبا اسپورت با درج مقالاتی در مورد تغذیه و رژیم ورزشی بهت کمک میکنم از نظر دانش در این ضمینه بی نیاز بشی.

توصیه شده

جدیدترین ها