برچسب: فواید دویدن در صبح

این سوال که آیا دویدن در عصر یا شب بر دویدن صبحگاهی برتری دارد یا خیر، بحثی به قدمت بهترین کفش های دویدن شماست. برخی از افراد دوست دارند روز خود را با یک فعالیت ورزشی آغاز کنند. برخی دیگر به فعالیت های بعد از کار تکیه می کنند تا از تکرار روزمرگی کاری خود رها شوند.

اگر در بیدار شدن از خواب تنبل هستید، دویدن صبحگاهی ممکن است آخرین چیزی باشد که می خواهید خود را تحت آن قرار دهید. صداهای کمی وجود دارد که عذاب آورتر از زنگ هشدار زود هنگام که به شما می گوید زمان بلند شدن از رختخواب است، باشد.

اما چه از قبل عادتی را ایجاد کرده باشید یا نه، بیدار شدن و دویدن در صبح فواید زیادی دارد. مقاومت در برابر میل به چرت زدن و در عوض پوشاندن پاهای خود به کفش های کتانی می تواند کل روز شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مربی دویدن مگان کنیهان، متوجه افزایش اعتماد به نفس و ثبات در شاگردانی شده است که صبح ها می دوند. او می‌گوید: «در محل کار، با گذشت روز، قدرت اراده و انگیزه‌تان به آرامی کاهش می‌یابد.» [دویدن] راهی عالی برای شروع روزتان است. فشار خون شما را کاهش می‌دهد و متابولیسم شما را سریع‌تر می‌کند تا در محل کارتان بازدهی بیشتری داشته باشید و به شما انرژی بیشتری بدهد.”

دلیل دیگری برای دویدن صبحگاهی: آن خلوتی خوب در ساعات اولیه صبح است. او می گوید: «[دویدن در صبح] استرس را بسیار کاهش می دهد. “به جای اینکه فکر کنید “اوه، یکی پشت من در صف ایستاده است تا روی تردمیل بدوم”، در طول دویدن احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. و این تنها یکی از مزایای متعدد دویدن بعد از بیدار شدن است.

فواید دویدن در صبح

در اینجا نظر دوندگان و دلایل علمی مفیدی است که چرا صبح دویدن فواید زیادی دارد:

می توانید طلوع خورشید را در دویدن های صبح زود تماشا کنید

بث آیزاک 38 ساله از نیویورک می گوید: «تماشای طلوع خورشید بهترین برای شروع روز است. “اگر سحر از خواب بیدار نشوید تا بدوید، دیگر چگونه می خواهید این همه عکس طلوع خورشید را برای اینستاگرام بگیرید؟”

دویدن صبحگاهی شلوغی کمتری دارد

دنی استورتز دونده می گوید: “من عاشق این هستم که احساس کنم پارک مرکزی را قبل از طلوع خورشید برای خودم دارم.” واضح است که من تنها دونده آنجا نیستم، اما شلوغی کمتری نسبت به عصرها دارد و بسیار آرامتر است.

هنگام دویدن در صبح، تمرکز بهتر است

بعد از اینکه صبح از در بیرون زدید تا بدوید، اتفاقی جادویی رخ می دهد. ممکن است احساس کنید که مغزتان روی آن کلیک می کند. ناگهان، شما مجبور می شوید که با عابران پیاده، دوچرخه سواران و گذرگاه ها روبرو شوید.

مطالعات نشان داده اند که ورزش هوازی شدید مانند دویدن اکسیپیتال را در مغز فعال می کند. این بخش های مغزی با “کنترل اجرایی” مرتبط هستند، به این معنی که به شما کمک می کنند احساسات خود را کنترل کنید و فرآیندهای رسیدن به اهداف خود را مدیریت کنید. جای تعجب نیست که بعد از خوردن نوشیدنی پروتینی بعد از تمرین احساس می کنید می توانید دنیا را فتح کنید.

دویدن های صبح، عصر شما را آزاد می کند

دانیل سمپرولا، 30 ساله، از گرین ویل، کارولینای جنوبی، می گوید: «من میدانم که اگر صبح بدوم، بقیه روزم مانع دویدن من نمی شود.

افزودن دویدن صبحگاهی به برنامه‌های روزانه‌تان می‌تواند عادات خواب شما را بهبود بخشد

هیچ چیز بدتر از خزیدن در رختخواب نیست، منتظر رویاهایی که ممکن است بیایند، و بعد… هیچ چیز. بی خوابی می تواند باعث شود احساس تنبلی کنید و در روز بعد اشتیاق فعالیت روزانه تان را نداشته باشید. پتانسیل خواب بهتر، دلیل دیگری است که چرا باید صبح بدوید.

طبق مطالعه دانشگاه نورث وسترن، انجام تمرینات هوازی منظم می تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد و به کاهش بی خوابی کمک کند. اما از آنجایی که کاردیو می تواند انرژی بیشتری به شما بدهد، ورزش کردن زودهنگام کلید احساس آمادگی برای خواب در زمانی است که در رختخواب هستید، نه در دفتر.

دویدن صبحگاهی باعث استراحت ذهنی می شود

مایا دکن دیکنسون، 25 ساله، از انکوریج، آلاسکا، می گوید: «هیچ چیز بهتر از شروع روزتان در طبیعت نیست. “شما قبل از اینکه تمام روز روی مغز خود کار کنید، یک ساعت روی روح و جسم خود تمرکز خواهید داشت.”

هنگام دویدن در صبح می توانید از آب و هوای معتدل استفاده کنید

لیز هایسلر 34 ساله می‌گوید: «تابستان‌ها به طور معمول گرم است. اما اگر قبل از کار بلند شوم و بدوم، می‌دانم دمای خنک‌تر و کمی سایه بیشتر نصیبم می شود.»

دویدن صبحگاهی در فضای باز از مزایای گذراندن وقت در طبیعت است

می‌توانید برای دویدن صبح به بیرون بروید و هر چه سبزتر، بهتر. یک مطالعه استنفورد نشان داد که افرادی که به مدت 50 دقیقه در پارک قدم می‌زنند، در مقایسه با افرادی که در محیط‌های شهری بیشتر قدم می‌زنند، اضطراب و نشخوار فکری (معروف به افکار وجودی که ممکن است هر چند وقت یک‌بار به سراغشان بیاید) کاهش یافته است. و چه چیزی آرام تر از پارک در طلوع خورشید؟

دویدن صبحگاهی فرصتی برای من است

لورن کانکی، 31 ساله، از ورسستر، ماساچوست، می‌گوید: «یک چیز بسیار آرام در دویدن قبل از بیدار شدن بیشتر افراد جهان وجود دارد. کانکی می‌گوید: «دویدن صبحگاهی فرصتی می‌دهد تا قبل از انجام وظیفه در ۱۲ ساعت آینده، مدتی را صرف جمع‌آوری افکارم کنم».

به خودم اجازه می‌دهم در طول چند کیلومتراز خواب بیدار شوم، جایی که تنها صداها صدای قدم‌هایم، نفس‌هایم و گاه و بیگاه پرنده است.

دویدن صبحگاهی بدن شما را بیدار می کند

سامانتا کوزنزا، 28 ساله، از بروکلین می‌گوید: «موقعی که تمرین صبحگاهی انجام می دهم، معمولاً هنوز در حالت زامبی خواب (حالتی که موقع بیدار شدن از خواب دارید) هستم. “وقتی لباس می پوشم و شروع به حرکت می کنم، کفش های دویدن من در حال برخورد به پیاده رو هستند و من از خود می پرسم”چطور به اینجا رسیدم؟”

با همه آنچه گفته شد، دویدن صبحگاهی ممکن است برای همه مناسب نباشد. سعی کنید به مدت سه هفته یک روال ثابت را پیش بگیرید. اگر هفته‌ای چهار بار بدوید، فقط 12 روز از ماه است که باید سحر از خواب بیدار شوید. سپس می توانید دریابید که چه چیزی برای شما مناسب است و شاید در نهایت بحث دویدن صبح یا عصر را یک بار برای همیشه حل کنید.

جدیدترین ها

پرسش و پاسخ ورزشی