چرا بعد از بدنسازی بدن درد میگیریم؟

2
0

چه راهکار های برای رفع بدن درد بعد از بدنسازی وجود داره؟

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

معمولا این مورد درد عضلانی تاخیری یا DOMS نامیده می شود و کاملا طبیعی است. DOMS معمولاً در عرض 6-8 ساعت پس از یک فعالیت بدنسازی جدید یا تغییر در برنامه تمرین شروع می شود و می تواند تا 24-48 ساعت پس از آن ادامه یابد.

چگونه درد عضلانی را بعد از ورزش تسکین دهیم؟

  1. از کیسه یخ استفاده کنید

    اگر آسیب حاد است، یا اگر متوجه تورم در ناحیه عضله یا مفصل شدید و احساس گرما کردید، یک کیسه یخ را در یک حوله نازک بپیچید و آن را برای حدود 15 دقیقه روی عضلات دردناک قرار دهید. اگر تورم وجود ندارد و ماهیچه ها فقط در اثر تمرین درد می کنند، یک کیسه حرارتی را به مدت 15 دقیقه برای تقویت گردش خون قرار دهید.

  2. برو برای ماساژ

    یک ماساژ نقطه ماشه ای یا ورزشی به آرام کردن عضلات دردناک سفت و تسکین دردهای عضلانی کمک می کند.

  3. کشش، کشش، کشش

    بعد از یک تمرین سخت، حدود 10 دقیقه عضلات خود را بکشید تا از درد عضلات جلوگیری کنید. و قبل از ورزش، به یاد داشته باشید که بدن را با حرکات ساده مانند چرخاندن بازو و حرکت پروانه گرم کنید، یا به آرامی شروع به راه رفتن کنید و به تدریج سرعت را افزایش دهید.

  4. انجام ورزش های سبک (مانند پیاده روی، شنا)

    ورزش را به طور کامل متوقف نکنید. این واقعیت که بعد از تمرین دچار درد عضلانی می شوید، نشانه آن است که عضلات شما کشیده شده اند. با استفاده از ماهیچه های خود (با فعالیت سبک)، می توانید به از بین بردن تجمع اسید لاکتیک سرعت دهید.

  5. تمرینات غیرعادی را به آرامی انجام دهید

    اگر عضلات شما به طور غیرعادی کار می کنند، احتمال بیشتری دارد که دچار دردهای عضلانی شوید. پیاده روی یا دویدن در سراشیبی نیز نمونه هایی از تمرینات غیرعادی هستند. شدت را به تدریج افزایش دهید.

  6. حمام آب گرم بگیرید

یک حمام گرم ممکن است ماهیچه های سفت را شل کند و گردش خون را تقویت کند و تسکین موقتی ایجاد کند.

  • دکتر ساسان 3 هفته قبل پاسخ داد
  • آخرین ویرایش 3 هفته قبل
  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما
اگر قبلاً حساب کاربری دارید با پر کردن فیلد های زیر یا به عنوان مهمان ارسال کنید.
نام*
ایمیل*
وب سایت